Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: «Λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι ατάκτως ερριμμένα»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
26/4/18
Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση:
«Λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι ατάκτως ερριμμένα»

Έκπληξη και εντύπωση προκαλεί η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταθέσει, αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία προηγούμενη θεσμική ενέργεια, στο Νομοσχέδιο για την «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ», τα άρθρα 95, 96 και 97 τα οποία αφορούν σε ζητήματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης, μη τυπικής εκπαίδευσης.
Δυστυχώς, παρά τη κρισιμότητα του ρόλου που η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση δύνανται να διαδραματίσουν στην προοπτική ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, το Υπουργείο Παιδείας δείχνει να μην αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα του εν λόγω εγχειρήματος.
Συγκεκριμένα, εκτός από το ότι καταργεί επί της αρχής τις υπάρχουσες θεσμικές διαδικασίες κοινωνικού και δημόσιου διαλόγου, επιχειρεί με συνοπτικές και τεχνοκρατικά άστοχες διαδικασίες τη νομοθετική «τακτοποίηση» ζητημάτων που, επί δεκαετίες, αναπαράγουν παθολογίες και ζημιογόνες δυσλειτουργίες στο ευαίσθητο και ταυτόχρονα νευραλγικό πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Ειδικότερα, ούτε η αρμόδια διϋπουργική επιτροπή η οποία συστάθηκε το 2016 (γιατί δεν λειτουργεί άραγε;) δεν εκλήθη για να συζητήσει ή διαβουλευτεί επί του εν λόγω νομοσχεδίου με συνέπεια να βρισκόμαστε μπροστά σε μία άνευ προηγουμένου προκλητική και αλαζονική συμπεριφορά υποτίμησης τόσο των συναρμόδιων Υπουργείων όσο και των κοινωνικών εταίρων οι οποίοι δραστηριοποιούνται ενεργά στο πεδίο με τεράστια κοινωνική και επιστημονική συνεισφορά.
Είναι σαφές πως τα συγκεκριμένα άρθρα τοποθετούνται με αποσπασματικό, αδόμητο και ακατάστατο τρόπο. Ταυτόχρονα, σηματοδοτούν μια, ακατανόητη πολιτικά, στάση απέναντι σε ένα πεδίο το οποίο μπορεί και είναι αναγκαίο να συμβάλλει αποφασιστικά στην ανάσχεση της κρίσης, στην ανακούφιση της ανεργίας των νέων, στην αναβάθμιση των προσόντων του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας. Δυστυχώς, με τον τρόπο αυτό το Υπουργείο Παιδείας αναπαράγει παθογένειες δεκαετιών οι οποίες θέτουν ανυπέρβλητα εμπόδια στην ανάπτυξη και στην παραγωγική ανάταση με συνέπεια τη διαιώνιση της θεσμικής ασάφειας, την κατασπατάληση πόρων, την περαιτέρω αποδυνάμωση του πεδίου.
Έστω και την τελευταία στιγμή, καλούμε επειγόντως την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην προχωρήσει στην ψήφιση των εν λόγω άρθρων καλώντας σε άμεση σύγκληση τα αρμόδια όργανα και τους κοινωνικούς φορείς με στόχο τη δημοκρατική, ειλικρινή και κοινωνικά επωφελή συνεργασία για το καλό του τόπου.
Η Γ.Σ.Ε.Ε επισημαίνει, για μια ακόμα φορά, πως επιβάλλεται μια συμμετοχική, δομημένη, επαρκή και ορθολογικά σχεδιασμένη παρέμβαση στα κρίσιμα ζητήματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με σκοπό το θεσμικό εκσυγχρονισμό, την παραγωγική και κοινωνική αποτελεσματικότητα του πεδίου.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Κοινοποίηση:

Τελευταία Νέα